Atgal

Kuo skiriasi MB ir UAB?

Tai dažniausias klausimas, kurį mums užduoda būsimieji verslininkai, nusprendę kreiptis pagalbos dėl įmonės steigimo. Juridinės formos pasirinkimas yra išties svarbus elementas, nuo kurio priklauso jūsų startas, tam tikri veiklos principai, galimybės, tad jį rūpestingai apgalvoti tikrai reikia.

 

Lengviausias būdas tai padaryti – įsivertinti pliusus ir minusus. Būtent tokiu gana elementariu patarimu pirmiausiai pasidaliname su klientais, išgirdę klausimus, kuo skiriasi mažoji bendrija (MB) ir uždaroji akcinė bendrovė (UAB) ar kurią juridinę formą geriau rinktis.

 

Esate panašioje kryžkelėje? Kviečiame susipažinti su pagrindiniais MB ir UAB bruožais ir pliusais bei minusais.

 

Atsakomybė

Pradėkime nuo MB ir UAB siejančio vieno bendro privalumo – mažos atsakomybės verslo tipo. Abu yra ribotos civilinės atsakomybės juridiniai asmenys, o tai reiškia, kad įmonių savininkas neatsako savo asmeniniu turtu įmonės bankroto atveju.

 

Steigimas

Ir MB, ir UAB gali būti steigiama dviem būdais: elektroniniu arba su notaro pagalba. MB steigėjais gali būti tik fiziniai asmenys (1–10 narių), tuo tarpu UAB gali steigti ir juridiniai asmenys(1–250 akcininkų).

 

Kapitalas ir įnašai

Jei nuspręsite steigti MB, jūsų įstatinis kapitalas galės būti labai simboliškas – kad ir vieno euro mokestis. Kokį įnašą steigėjas (MB narys) padarys, tokia įmonės turto dalis jam ir priklausys. Visgi nepaisant įnašo dydžio visi MB nariai turi tik po vieną balsą visuotiniame narių susirinkime. O štai UAB minimalus įstatinis kapitalas yra 1000eurų. Padalinus visą kapitalą į dalis, tai yra akcijas, jų skaičius nurodys įmonės turto dalį, kuri procentaliai priklauso vienam akcininkui.

 

Įmonės valdymo organai

Jei nuspręsite steigti MB, galėsite pasirinkti vieną iš dviejų MB organų struktūrų: MB narių susirinkimą, kuris taps valdymo organu, arba vadovą, kuris dirbs pagal civilinę sutartį. Šiuo atveju narių susirinkimas išliks valdymo organu, priimančiu svarbiausius MB sprendimus. UAB būtinai turi turėti direktorių ir akcininkų susirinkimą, o stebėtojų taryba gali tapti kolegialiu valdymo organu.

 

MB privalumai...

 

-     neturi privalomo įstatinio kapitalo

-     vadovas dirba pagal civilinę paslaugų sutartį

-     nebūtinas vadovas ir buhalteris

-     nariai gali veikti įmonės vardu be darbo sutarčių

-     galima išmokėti pelną avansu (nereikia laukti metų pabaigos)

-     narys gali išeiti iš verslo atsiimdamas savo įnašą arba gali perleisti nario teises kitam asmeniui

 

...ir trūkumai

 

-     steigėjais gali būti tik fiziniai asmenys, todėl sunkiau pritraukti investuotojus (kitus juridinius vienetus)

-     už kiekvieną MB narį reikia mokėti PSD įmokas nuo minimalaus darbo užmokesčio

-     mažiau žinoma verslo forma užsienio rinkose

 

UAB privalumai...

 

-    lengviau pritraukti investuotojus, nes akcininkais gali būti ir fiziniai, ir juridiniai asmenys

-     ribotos civilinės atsakomybės – akcininkas rizikuoja tik įmonės, o ne asmeniniu turtu

-    yra galimybė pasitraukti iš verslo pardavus ar perleidus savo akcijas

 

...ir trūkumai

 

-     turi privalomą minimalų 1000 eurų įstatinį kapitalą

-     jei gavo pelno, akcininkas dividendus išsimoka tik pasibaigus finansiniams metams

-     reikalingas vadovas ir buhalteris (ar buhalterinių paslaugų įmonė)

 

Kaip matote, savų pliusų bei minusų turi tiek MB, tiek UAB juridinis statusas. Visgi MB steigimas yra nepalyginamai paprastesnis ir greitesnis, nebūtina išlaidauti ieškant konsultantų, kurie rekomenduojami steigiant UAB – viską galite pasidaryti per nuotolį užpildę reikalingas formas Registrų centro svetainėje.

 

Pradėti nuo MB naudinga ir tuo atveju, jei nesate tikri dėl verslo stabilumo, juk tapti UAB galėsite vos pajautę, jog veikla įsivažiuoja. Visgi jūsų valia, kurį variantą įsivertinę visus pirmiau aptartus aspektus pasirinksite. Bet kuriuo atveju linkime kuo didžiausios sėkmės startuojant ir kviečiame kreiptis, jei turite bet kokių įmonės steigimo ar kitų buhalterinių reikalų tvarkymo klausimų – pasistengsime jums padėti.

KONSULTACIJA

Turite klausimų?
Rezervuokite laiką nemokamai konsultacijai.

Mūsų buhalterinės apskaitos ekspertai atsakys į visus Jums rūpimus klausimus nemokamos konsultacijos metu.
patarimai

Patarimai ir naudinga informacija Jūsų verslo startui

Mūsų buhalterės nuolat susiduria su klausimais tiek apie naujų įmonių steigimą, tiek apie kasdienes buhalterinės apskaitos situacijas. Todėl stengiamės į juos atsakyti iš anksto ir pateikiame savo patarimus.
PVM mokėtojas: kaip žinoti, ar jau laikas juo tapti?
Kaip žinia, pridėtinės vertės mokestis, arba PVM – tai, ką sumokame nuo pardavimo metu sukurtos prekių ir paslaugų pridėtinės vertės. O PVM mokėtojas – nustatyta tvarka mokesčių administratoriaus užregistruotas asmuo, turintis mokėti PVM. Tiek įmonės, tiek asmenys, vykdantys individualią veiklą, gali savanoriškai įsiregistruoti PVM mokėtoju ir nelaukti, kuomet tai taps įstatymo nustatyta prievole – pavyzdžiui, viršijus 45 tūkst. metinės apyvartos ribą.
Taigi dar keli klausimai, kurie neduoda ramybės daugeliui mano konsultuojamų pradedančiųjų verslininkų – kuo skiriasi PVM ir ne PVM mokėtojo statusai ir kaip žinoti, ar jau verta patiems tapti PVM mokėtoju, jei iki šiol tokio statuso dar neturėjo.
Vienintelio teisingo atsakymo šioje situacijoje nėra. Tačiau egzistuoja kelios elementarios taisyklės, susijusios su jūsų kuriamu produktu ar paslauga bei jų pirkėjų tipais. Būtent pagal jas įsivertinus asmeninę situaciją pavyks priimti tinkamiausią sprendimą: ar jau laikas įsiregistruoti kaip PVM mokėtojui, o gal verta neskubėti ir kol kas vystyti veiklą ne PVM mokėtojo statusu.
Daugiau
Įmonės steigimas savarankiškai: nuo ko pradėti?
Nusprendus realizuoti pirmojo nuosavo verslo idėją, neabejotinai gali kilti daugybė trikdančių klausimų dėl bene esminio startinio formalumo – įmonės steigimo. Norėdami įveikti iššūkį, veikiausiai dėl laiko ir papildomų rūpesčių stokos skubėtumėte kreiptis į buhalterines paslaugas teikiančias įmones ar ieškoti individualiai dirbančių buhalterių, kurie viską sutvarkytų.
Visgi verslo idėjos „įforminimo“ procesas nėra toks jau sudėtingas, kai turi patikimą šaltinį, kuris suprantamai  paaiškina, kaip viskas veikia. Šiuo klausimu tam esame mes – drąsiai galite vadinti tavoapskaita.lt komandą savo asmenine buhalterinių paslaugų konsultantais. Metas judėti prie kitos užduoties – išsiaiškinti esminius sklandaus ir teisingo įmonės steigimo niuansus, kad klaidžioti biurokratiniuose labirintuose reikėtų kuo mažiau.
Daugiau
Kuo skiriasi MB ir UAB? Ir ką pasirinkti?
Tai dažniausias klausimas, kurį mums užduoda būsimieji verslininkai, nusprendę kreiptis pagalbos dėl įmonės steigimo. Juridinės formos pasirinkimas yra išties yra svarbus elementas, nuo kurio priklauso jūsų startas, tam tikri veiklos principai, galimybės, tad jį rūpestingai apgalvoti tikrai reikia.
Lengviausias būdas tai padaryti – įsivertinti pliusus ir minusus. Būtent tokiu gana elementariu patarimu pirmiausiai pasidaliname su klientais, išgirdę klausimus, kuo skiriasi mažoji bendrija (MB) ir uždaroji akcinė bendrovė (UAB) ar kurią juridinę formą geriau rinktis.
Esate panašioje kryžkelėje? Kviečiame susipažinti su pagrindiniais MB ir UAB bruožais ir pliusais bei minusais.
Atsakomybė
Pradėkime nuo MB ir UAB siejančio vieno bendro privalumo – mažos atsakomybės verslo tipo. Abu yra ribotos civilinės atsakomybės juridiniai asmenys, o tai reiškia, kad įmonių savininkas neatsako savo asmeniniu turtu įmonės bankroto atveju.Lengviausias būdas tai padaryti – įsivertinti pliusus ir minusus. Būtent tokiu gana elementariu patarimu pirmiausiai pasidaliname su klientais, išgirdę klausimus, kuo skiriasi mažoji bendrija (MB) ir uždaroji akcinė bendrovė (UAB) ar kurią juridinę formą geriau rinktis.
Daugiau
Automobilių naudojimas ir apmokestinimas įmonės veikloje
Kuomet transporto priemonė įsigyjama įmonės vardu, versle ji turi būti naudojama pagal paskirtį: uždirbti pajamas ir gauti ekonominę naudą. Darbuotojui naudojant automobilį už įmonės veiklos ribų, tai yra savoms reikmėms (vykstant apsipirkti po darbo ar atostogauti), gaunama nauda turi būti atitinkamai apmokestinama. Kalbant paprastai, reikia susimokėti papildomus automobilio mokesčius. Tokia 2021 m. sugriežtinta mokesčių administratoriaus kontrolė įmonės automobilių naudojimui ne tik įmonės veikloje įnešė nemažai sumaišties.
Daugiau
Amžina dilema, kai reikia mokėti mokesčius: įmokų kodai
Įmokų kodai – tai, kas nesvetima visiems darbingo amžiaus asmenims, gaunantiems pajamų gyvenant Lietuvoje, bei juolab verslams: nesvarbu, turite mažąją bendriją ar didesnę individualią įmonę. Ir tuo pačiu lengvas galvos skausmas, kai ateina metas mokėti mokesčius, o ne kartą naudota vos trijų ar keturių skaičių įmokos kodo kombinacija eilinį kartą pasimiršta.
Būna ir taip, kad rūpintis mokestine prievole ir įmokos kodais apskritai tenka pirmą kartą. Nepatyrusiam verslui, kurio ne tik vystymu, bet ir finansiniu administravimu rūpinasi tas pats specifinių žinių šioje srityje neturintis žmogus, ar individualiam asmeniui, neseniai pradėjusiam pajamų teikiančią veiklą.
Visgi atliekant mokesčių įmokos VMI ar „Sodrai“ pavedimą nurodyti tikslų įmokos kodą būtina, jei norite, kad patvirtinimas apie jūsų kaip sąžiningo ir atsakingo verslo savininko ar piliečio atliktą pareigą be jokių nesklandumų atsidurtų valstybės biudžete.
Daugiau
DUK
Dažniausiai užduodami klausimai
Taupome Jūsų laiką ir atsakome į mūsų klientų dažniausiai užduodamus klausimus.
Vis dar turite klausimų? Užduokite juos užpildydami formą.
Pateikite klausimą ir atsakysime Jums per vieną darbo dieną
Jūsų užklausa gauta. Susisieksime su Jumis per vieną darbo dieną.
Užklausos išsiųsti nepavyko. Patikrinkite ar teisingai įvedėte el. pašto adresą, telefono numerį ir užpildėte visus laukus.
El. paštas
Susisiekite tiesiogiai el. paštu
info@tavoapskaita.lt
Tel. Nr.
Susisiekite tiesiogiai telefonu
+370 614 03 533